نرم افزار های مورد نیاز

تبلیغات متنی


طریقه ی ماساژ قسمت های مهم و حساس بدن

 

برای رهایی از استرس و دریافت ارامش ماساژ را در برنامه روزانه خود بگنجانید ..شما می توانید با ماساژ بدن استرس روزانه را از بین ببرید ، کمردرد را کاهش دهید ، خود را از اضطراب رها کنید و حتی احتباس مایع را کاهش دهید و این ها فقط برخی از مزایای ماساژ دادن است .با این که که این درست است که شما برای ماساژ دادن فرد دیگر به آموزش و تمرین نیاز دارید ، ولی حداقل می توانید کیفیت زندگی خودتان را با حرکات خاص بهبود دهید .

 

مواد لازم برای ماساژ بدن

برای این که قادر به انجام یک ماساژ یک پارچه باشید ، اول از همه نیاز دارید که راحت باشید این به این معنی است که هم اتاق شما و هم تخت یا صندلی که از آن استفاده می کنید، باید مکان آرامش بخشی باشد ؛ هم چنین مطمئن شوید که دما برای فردی که ماساژ می گیرد مناسب است .

 

وسایل ضروری برای ماساژ بدن

شما می توانید فضا را با استفاده از شمع ها روشن کنید ( اگر فردی که ماساژ می گیرد حساسیت ندارد و عطر و بوی قوی تر را احساس نمی کند .) هم چنین می توانید برخی از بخورها یا روغن های اسانس با رایحه آرامش بخش مانند اسطوخدوس انتخاب کنید و موسیقی محیطی را فراموش نکنید !

 

موسیقی ها را بدون کلام ، از انواع مختلف سازها که برای آرامش یا مدیتشن مناسب هستند، انتخاب کنید ؛ ممکن است سبک موسیقی که صداهای طبیعت مانند ( باران ، امواج اقیانوس ، آبشارها ، پرندگان و غیره ) را شبیه سازی کرده است ، دوست داشته باشید. )

 

ماساژ بدن را چگونه و با چه وسایلی انجام دهیم؟

روغن مخصوص نیز لازم است ، آن ها را به راحتی می توانید به دست آورید زیرا در فروشگاه های تخصصی فروخته می شوند .بررسی کنید که آیا پوست شخصی که ماساژ را می گیرد حساس است ، یا اینکه نیاز به خرید یک نوع خاص از روغن دارید . ملایم ترین گزینه روغن بادام یا جوجوبا است . ( یا حتی می توانید ازروغن بچه استفاده کنید ) .حوله ضروری است ، به خصوص اگر گرم باشد ؛ برای گرم کردن آن ها از بخاری مخصوص استفاده کنید .

 

مهم ترین چیز این است که آن ها برای پوشش دادن فردی که ماساژ را میگیرد، استفاده می شوند و هم چنین اگر دست های سردی دارید برای راحت نگه داشتن آنها نیاز است .در پایان درمان شما به آن ها نیاز خواهید داشت تا روغن اضافی را پاک کنید .

 

کجای بدن را باید ماساژ بدهید ؟

طبق آنچه در این بخش از سلامت نمناک میخوایند به غیر از این واقعیت که ممکن است به دلایل پزشکی به ماساژ نیاز داشته باشید ، هم چنین مشکلی در مورد یک ماساژ 30 تا 45 دقیقه در آب گرم برای از بین بردن درد و رنج نیز وجود ندارد .

 

اما آیا می دانید که قسمت هایی از بدن وجود دارد که یک ماساژ معمولی انجام نمی شود و شما می توانید خودتان در خانه انجام دهید ؟ هنگامی که شما می فهمید که آن ها چه هستند و بر روی آن ها کار می کنید ، هرگز مثل قبل نخواهید بود ، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و خوشحال خواهید شد .

 

به این 6 بخش از بدن تان که می توانید ماساژ دهید توجه کنید!

1. ماساژ بدن و بالای سر :

بیش از نیمی از افرادی که امروزه کار می کنند گلایه می کنند که وقتی روز کاری به پایان می رسد خسته می شوند .یک ماساژ بر روی سر ( به طور خاص ، فرق سر ) حس لذت بخشی را ایجاد می کند ، زیرا ماهیچه های جمجمه شما را آرام می کند و باعث جریان خون بیشتر می شود.

 

2. ماساژ بدن و صورت :

این کار به شما کمک می کند که جوان تر به نظر برسید ، زیرا پوست را سفت می کند ، و به شما کمک می کند تا آرام باشید .اگر شما بسیار نگران هستید یا اضطراب دارید ، ماساژ صورت را توصیه می کنیم و این کار می تواند برای کاهش خستگی ، نگرانی و تنش روزانه مفید باشد.

 

3. ماساژ بدن و جمجمه :

ما قبلا اشاره کردیم که یک ماساژ تا فرق سرتان برای سلامتی شما مفید است ، با این حال ، این تنها مکانی نیست که شما می توانید ماساژ دهید تا حس خوبی داشته باشید .علاوه بر این ، اگر به خودتان یادآوری کنید که استرس چقدر باعث ایجاد مشکلات سلامتی و افسردگی می شود ، ماساژ ارزش تلاش برای کاهش آن را دارد .

 

ماساژ بین پیشانی و فرق سر برای افرادی که کار آن ها تمرکز و برنامه ریزی زیادی دارد ، ایده آل است .ماساژ هم چنین برای افرادی که در حال امتحان دادن هستند و یا مشاغلی که نیاز زیادی به تمرکز و زمان در مقابل صفحه کامپیوتر دارند ، مناسب است و این کار کمک خواهد کرد که تنش کاهش یابد ، خلق و خوی بد را از بین ببرد و کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.

 

4. ماساژ بدن و گوش :

هیچ چیز مانند ماساژ گوش برای تولید آن حالت آرامش بخش مطلوب وجود ندارد ، آیا می دانستید که یکی از علل اصلی استرس ، صداهایی است که هر روز در شهرهای بزرگ شنیده می شود ؟بوق ها ، فریاد ها و موسیقی بلند باعث خستگی و اضطراب اضافی می شود در عوض سکوت ، ذهن را آرام می کند ،

 

به شما در جلوگیری از افکار منفی کمک می کند و مصرف انرژی مغز را کاهش می دهد .این باعث می شود که شب راحت تر بخوابید و روی چیز های خوب تمرکز کنید . این ماساژ باید در پشت گوش انجام شود ، با استفاده از حرکات دایره ای و حرکت در جهت عقربه های ساعت به سمت عقب.

 

5.ماساژ بدن و نوک انگشتان:

مردم معمولا انگشتان دست خود را ماساژ نمی دهند مگر این که درد داشته باشند ، این یک اشتباه بزرگ است در حالی که نوک انگشتان شما سخت ترین قسمت بدن شما هستند، ولی آن ها نیز بسیار حساس هستند و به مراقبت و توجه نیاز دارند .آن ها از اعصابی پر شده اند که در آن جا تمام می شوند که می توانند با استفاده از تکنیک های فشار آرام شوند ، این برای افرادی که کار تایپ کردن را انجام می دهند ایده آل است .

 

6. ماساژ بدن و باسن :

باسن یکی از مناطق نادیده گرفته شده است ، زیرا بیشترین ماساژ ها در ران متوقف می شوند ، نه تنها لذت بخش است ، بلکه می تواند از ناراحتی های ناشی از نشستن در طولانی مدت جلوگیری کند .

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها